donderdag 9 april 2009

Zwemloop

Na het werk het water van de Wezenberg ingedoken. Uiteindelijk zat ik in de 'crawlbaan'. Blijkbaar zijn die echtere zwemmers een beetje van de asociale kant. Nu goed, sinds ik al in deze baan aan het zwemmen was vooraleer ze er een 'crawlbaan' van maakten, konden ze den boom in. Ik denk dat ik trouwens niet den allertraagste was.

Het was intussen weeral veel te lang geleden hé IronKen! Maandag ging het wegens organisatorische redenen echt niet, vanmorgen ook niet. Daardoor kon ik er wel een echte zwemloop van maken.

Eerst 1600 meter in het water om vervolgens (in Wuustwezel) zo'n 12 km te rennen. Het ging goed, beide zelfs. De laatste baantjes begonnen wel te wegen, maar het was nog geen half zeven, dus er nog even voor gaan. Om half acht stond ik klaar om te gaan lopen. Mijn toertje van 10,5 km stond op het programma, maar toen ik er bijna was, kon ik het niet laten om nog wat extra te doen. Ervaren rotten hebben mij al verteld dat dat de beste trainingen zijn. En vandaag dubbel zelfs, want na 1500 meter wou ik het ook voor bekeken houden.

Bij de laatste twee kilometer begon alles wel te trekken en was ik blij er te zijn. Nu, had ik 16 kilometer moeten lopen, had dat ook gegaan. Heel goed zelfs vandaag. Deze benen wil ik wel voor de 10 Miles en dan gaat die 1u30 er wel aan, voor 1u20 ga ik teveel achterstand hebben. Maar ach, Maarten Raket en Koen VD willen diezelfde afstand in 60 minuten lopen, zowieso al een tijdsverschil dat ik in Brasschaat en in Antwerpen niet dicht zal krijgen (en dan zwemmen en fietsen die gasten nog eens sneller!).

Voor de statistieken (zwemmen):
tijd: kleine 45 minuten
afstand: 1600 meter

Voor de statistieken (lopen):
tijd: 1u03'41
HR: 146
afstand: 12 km (ik hoop het tenminste) - nameting leert dat het minstens 11,5 km is

2 opmerkingen:

Maarten zei

Bart,
Ge zijt goed bezig.
De 60 minuten in Antwerpen gaan er iets meer worden. Hoeveel weet ik niet. Zien we dan wel.

Bart Cannondale zei

Bedankt Maarten! Vandaag training 4 van de week afgewerkt. Morgen en zondag zijn ook nog gepland, met wat geluk kom ik aan een dikke zes.