zondag 26 april 2009

10 Miles of Antwerp

Met het fietske (CAAD4) naar Linkeroever, Antwerpen. Daar werd de start gegeven van de 10 Miles of Antwerp. Doordat er op het moment dat ik er aan kwam een fietsverbod was in de 'voetgangerstunnel' maar even verder gefietst naar de Kennedytunnel. Daar stond een lange rij fietsers aan te schuiven voor de lift, dan maar met de trap. Naar beneden geen probleem, maar dan naar boven via de trap trok stevig in de kuiten... Als ik daar maar geen last van ga krijgen.

Mijn werk had geregeld dat we bij de lokale korfbalclub konden omkleden en douchen. Fietske weg en loopkledij aan. Het gevolg van deze faciliteiten was dat ik niet in mijn normale FAT-wedstrijdtenue kon lopen, maar wel in het T-shirt dat werd aangereikt.

Dan al dat zenuwachtig gedoe aan de start, geduw, getrek, ... Je moet er maar zin in hebben. Goed voor één keer denk ik zo. Door een nieuw startsysteem zou je vanaf de startlijn direct moeten kunnen lopen. En het werkt, Polarke op en gaan.

Na 2 kilometer zit ik nog net op schema voor 1u20. Al snel weet ik dat ik te snel gestart ben en ik laat de rest een beetje door mijn hartslagmeter begeleiden. Voor de Kennedytunnel moeten we nog over een brug. Niets aan de hand, wat gas terug en hartslag niet laten pieken, het is nog vroeg. Kennedytunnel in en uit en het zweet is al rijkelijk aan het vloeien. Dan nog eens omhoog naar beneden en omhoog en we lopen op de Leien.

Aan de vroegere Zillion worden we bevoorraad. Snel een flesje en gedoseerd drinken. Ik sta intussen wat achter op het schema van 1u20, zo'n 2,5 minuut. Geen paniek, dat schema ging ik toch niet halen. De hartslag is niet meer naar beneden te krijgen halfweg gaat het niet veel meer uitmaken. Blijven lopen en proberen niet teveel tijd toe te geven.

Net voor de Meir loop ik Katrien J (gehuld in een prachtig FAT-T-shirt) voorbij. De vriendin van KaDee is goed bezig en is nog redelijk fris. Sven H van HeBaCo is me net daarvoor nog voorbijgesneld. Zijn tempo lag veel te hoog. Wel leuk, bekenden tegenkomen in de massa van 18.000 deelnemers.

Terug naar de Leien en dan maken we ons op voor een doorsteek naar Linkeroever via de Waaslandtunnel. Naar beneden loopt een vrouw mij voorbij. Zij loopt een regelmatig tempo en ik kan aanpikken. We gaan verscheidene mensen voorbij en ik hoop haar te kunnen volgen voor de rest van het parcours. Totdat het bergop gaat, lukt dit goed, ik moet wel goed bijsteken, maar het gaat. Naar boven verloopt het minder vlot, alles trekt en ik word terug wat voorbijgestoken.

Eénmaal boven (wat veel te lang duurde) terug proberen te versnellen. Dat lukte gelukkig nog en ik loop nog een sterke laatste kilometers. Ik finish in een tijd van 1u24'02 en word 4.443ste.

Ik ben content, ik heb blijkbaar redelijk constant gelopen, behalve in de laatste tunnel. Binnen de vooropgestelde 1u25 en dus missie gelukt.

Nadien even meegenieten van de voorziene BBQ aan de korfballokalen en dan terug naar Wezel met het fietske.

Voor de statistieken:
tijd: 1u24'02
HR: 171
afstand: 10 mijl

Voor de statistieken (heen en terug)
tijd: 2u58
HR: 134
afstand: 66 km

Geen opmerkingen: