zaterdag 28 februari 2009

28 februari 2009

Eerst gepland om zo'n 80 km te fietsen met tussenstop. Een snelle
telling leerde me dat ik dan minstens 4 uur weg zou zijn. Kon ik die
tijd niet anders besteden? Ja, natuurlijk, mijne penthouse een
grondige poetsbeurt geven, strijken, studeren, ... Niets van dat, ik
had zin om te trainen.

Eerst hetzelfde rondje van vorige week gaan doen, maar nu alleen. Het
ging niet slecht vond ik, nog traag, maar niet slecht. Ik had maar
zo'n 5 uur geslapen want ik had de avond/nacht voordien gaan opdienen
en afruimen op het trouwfeest van een collega-triatleet.

Nadien wou ik dus gaan lopen, een uurtje. Tijdens het fietsen was ik aan het denken dat ik evengoed naar Loenhout kon rennen om mijn duatlonpakje te gaan afhalen. Heen en terug zou een uurtje moeten zijn.

Thuisgekomen, andere broek en schoenen aan en hopsakee, weg ermee. De
hartslag sloeg al direct over de 140 en ik was net vertrokken.
Vertragen gaf geen oplossing, want mijn hartslag bleef steken in de
buurt van de 150. Vermoedelijk had de korte nachtrust en lange nacht
er wel iets mee te maken. Op net geen half uur stond ik op de plaats
van bestemming.

Terug naar huis koos ik een andere route, maar blijkbaar is deze
langer, want daar liep ik iets meer dan 45 minuten over. Het werd wel
lastig toen de totale looptijd over de 45 minuten ging, ik was blij
dat ik het uur al lopende haalde en het laatste kwartier was echt op
de tanden bijten.

Ik ben benieuwd hoe mijn benen morgen gaan reageren tijdens het eerste
ritje op de weg met de Vliegende Ketting...


Voor de statistieken - fietsgedeelte:
tijd: 2u06'34
HR: 135
afstand: 55,7 km


Voor de statistieken - loopgedeelte:
tijd: 1u16'17
HR: 153
afstand: zo'n 12,5 à 13 km (volgens Google Earth)


PS: interim-FATter ET en zijn vriendin tijdens het fietsen tegengekomen, KaDee was blijkbaar ook van huis met de fiets...

Geen opmerkingen: