zaterdag 21 februari 2009

21 februari 2009

Deze week mijn fietsplannen met de Zandberg nog opgeborgen door een uitstapje dat morgen gepland is, namelijk de strandcross in Le Touquet. Eens gaan kijken naar andere sportmannen.

Aangezien geen enkele FATter zich bereid toonde om met mij te gaan trainen, mijn pa maar eens opgetrommeld. Hij is zowat bij de weinige die moeite heeft met mijn trage tempo. Hij kan zich als geen ander aanpassen aan zo'n situaties. 

Zo moest ik heb op Deureind (vertrokken in de Kloosterstraat) al tot de orde roepen, twee viteskes kleiner en mij laten volgen. "Geen probleem, zegt ie, dan kan ik wat souplesse trainen!". Daaraan merkte ik wel dat ik nog een flinke achterstand heb (mijn pa rijdt wel 4 dagen per week naar Kalmthout en MTBt al een hele winter, zo goed als elk weekend).

Het was nog wel gezellig en de Knappe Pijl schoof nog vlot onder de wielen. Bij een spurtje in Achtmaal werd wel duidelijk dat mijn pa een rasechte tempobeul is en geen spurter. Tegen 43,7 km/u kwam ik boven op een bergje van 3%, weliswaar met de wind in de rug. Pa volgende op enkele fietslengtes. Bij mij duurde het wel even vooraleer ik terug bekomen was. Ik had mezelf even zeer gedaan. Dat voelde ik toen ik later op de dag nog een bezoekje bracht aan mijn grootouders met de fiets (een kilometerke verder).

Blij dat ik nog op de fiets heb gezeten, hopelijk deze week nog een loopke, maar aangezien ik net te horen heb gekregen dat ik om 5u30 paraat moet staan, zal het vermoedelijk niets worden.

Voor de statistieken:
tijd: 2u13'05
HR: 138
afstand: 56,8 km

Geen opmerkingen: