zondag 15 februari 2009

15 februari 2009

Beste Trainer

Het is weer een hele tijd geleden dat ik jou nog eens aansprak hier. Natuurlijk hebben we intussentijd nog op regelmatige basis contact gehad. Vandaag ging ik fietsen, met als vertrekpunt Waregem. Ik dacht naar Ronse te rijden, even Oudenaarde aansnijden om vervolgens terug naar Waregem te rijden. Volgens fietsnet zou dit zo'n 81 kilometer zijn. Iets meer dan 3 uur dacht ik.

MAAR we zitten hier op een boogscheut van de Vlaamse Ardennen en ik reed daar dan ook nog eens naartoe. Niet dat het geweldig bergop is, maar door de knooppunten te volgen, wijk je toch af van de vlakkere hoofdwegen. Het begon al goed. Het eerste bordje kreeg ik niet gevonden. Via een ander bordje ben ik dan uiteindelijk naar het tweede knooppunt op mijn route gereden. Dan ging het goed, de route dan tenminste, want de benen en de hartslag dachten er anders over.

Door het golvende terrein fluctueerde de hartslag enorm. In één keer zag ik bordjes naar Kluisbergen (oei dacht ik). En ja, de route ging door Kluisbergen, maar snel er terug uit. Dan zag ik iets anders, de Oude Kwaremont. Zowieso al mijn lievelingsberg van de Ronde (NOT, vooral het einde en de uitloper...). Daar was het toch trekken en sleuren om boven te geraken, maar het lukte. Het blijft toch nen klotenberg, zeker met veel te harde wielen zoals mijn Russen, de EU-russen).

Uiteindelijk kwam ook Ronse in zicht. Helemaal rond Ronse met af en toe nog nen kuitenbijter. Mijn rondje ging ook langs het Muziekbos van Ronse. Leuke omgeving. Dan moest het naar Oudenaarde, via Maarkedal. Toen ik op de grote weg naar Oudenaarde kwam, met het kruispunt aan Mater was ik zo'n drie uur onderweg. Ik wist dat ik binnenkort wel een klopke ging krijgen en besloot om over de grote baan naar Oudenaarde te peddelen.

In Oudenaarde was het even nadenken en Gent was voorlopig het meest in de richting dacht ik. Ik zou via de N60 wel bordjes naar andere plaatsen tegenkomen. En ja, Kruishoutem is een buurgemeente (maar blijkbaar een hele grote) van Waregem. Via Nokere en nog wat zoeken in de omgeving kwam ik na net geen 4 uur terug aan. Lange training, iets te hoge hartslag (al valt dat uiteindelijk nog harder mee dan verwacht).

Vandaag tevens voor het eerst gereden met mijn nieuwe fietscomputer, de Polar CS 400. Leuk machientje met hoogtemeter en zelfs het hellingspercentage (Zo wordt je vermoeden ook bevestigd als je moet klauteren en je ziet dat het % 16 of meer bedraagt).

Voor de statistieken:
tijd: 3u59min29
HR: 139
afstand: 90,4 km
HM: 690
maximun stijgings%: 18%


Geen opmerkingen: