zondag 8 februari 2009

8 februari 2009

Laat op de avond (07/02/2009) nog geweldig sportief nieuws ontvangen:

- Mijn nichtje An (u hebt haar waarschijnlijk niet gezien op de Sterke Peer omdat ze zo snel kon rennen) heeft het NK indoor op de 3000 meter gewonnen
- De Brachtse Bikers (met de top 4 van 2008) wist als 9de te eindigen op 72 ploegen, Marc B 3de als solo op de 6 uren van Halle


Ik achtte de tijd rijp om mijn fietsbenen en de herstellende blessure eens te testen. Het moest net lukken dat er vandaag nen TT was in Waregem. 25, 35 en 55 km waren de opties. Was van plan om de 55 te doen, 35 is zo net te weinig. Na enkele zware stukken, begon ik daarover toch te twijfelen. Op de splitsing, ben ik (waarom?) toch bij mijn eerste gedacht gebleven.

Waregem (en omgeving) is blijkbaar wel geen MTB-paradijs. Vele smalle paadjes tussen velden en tuintjes en heel weinig bos. Ach, je hebt dan weer een beetje reliëf dat dat compenseert.

Na de tweede bevoorrading (34 km) begonnen de beentjes het weinige dat er nog in zat, te verliezen. Het was nog geen ramp, maar het scheelde niet veel.

Uiteindelijk mogelijk nog wel een goeie training, bijna 3 uur op de fiets, hartslag op zo'n 75% van het maximale, de eerste hoogtemeters, ...

Voor de statistieken:
tijd: 2u52
HR: 147
afstand: 57 km
HM: 200 hm

1 opmerking:

Maarten zei

Nog even melden dat onze Nonkel Peet 6de was in de 6 uur van Halle.
Knap gedaan van de NONKEL hé!