vrijdag 10 juli 2009

Neervenkermis

Neervenkermis betekent koersen. En dat hebben we gedaan. De bedoeling was om een volledig FAT-podium te hebben. Moeilijk, maar wanneer CS na enkele ronden lek rijdt, zit het er in. De FATters is de kopgroep organiseren zich en rijden een ploegentijdrit. KaVee is duidelijk de sterkste van het pak.

Hij demareert en er kunnen slechts drie anderen volgen. Stijn B, Koen VG en ik. 3 FATters bij elkaar en dit buiten we dan ook uit, zonder onze voorsprong uit handen te geven. Even later komen een sterke Jeroen H en Roland S aansluiten en dit verhoogt enkel maar de kansen op een FAT-podium. Wanneer KaVee echter op twee ronden van het einde nogmaals demareert, twijfelen we allen even. Stijn B past en ik denk na. KaVee kan zeker hulp gebruiken. Ik reageer net iets sneller als Roland en Jeroen en ik probeer het gat zo snel mogelijk dicht te knallen. Kris ziet dit gelukkig en houdt ook even zijn benen stil. Samen draaien we goed rond en we bouwen onze voorsprong stelselmatig uit.

In de laatste kilometer kom ik niet meer van kop af. Ik heb een plan, maar gaat dat lukken? De laatste bocht neem ik gegarandeerd sneller dan Kris. Gewoon vol door de bocht en aan gaan. Kris weet dit ongetwijfeld, maar ik krijg een kloofje. Sterk als hij is, weet hij het toch te dichten en mij net voor de streep te passeren. Knap! Ik ben supertevreden met zijn overwinning, mijn tweede plaats en Jeroen uiteindelijk op drie. Missie volbracht!

De ploegoverwinning wordt nog een lange tijd gevierd en in de vroege uurtjes keren de meesten huiswaarts.

Voor de statistieken:
tijd: 1u25
HR: 174
afstand: 57,8 km

Naar ginder, opwarming en terug zijn goed voor een kleine 20 km

Geen opmerkingen: