vrijdag 27 juni 2008

27 juni 2008

De laatste vrijdag van juni, dan is het in Oostmalle te doen. Daar organiseren de Lollepotters dan hun recreatieve triatlon.  Voor ons, het Fast Action Team, toch altijd een moment waarnaar wordt uitgekeken.

In de week vooraf, wordt al druk gespeculeerd en gepronostikeerd. Zelf had ik me als voorlaatste FATter geplaatst. Gelukkig was er ook nog iemand achter mij, maar heel veel scheelde dat niet.

Zwemmen: dat werd een lachertje, net als vorig jaar moet ik enorm hard wennen aan het open water en de koude ervan. Gevolg met mijne kop boven water blijven of anders verzuipen. Natuurlijk werkt dit van geen kanten en hier moet ik toch wel danig aan schaven. Misschien toch een B2-ritje laten vallen om te gaan zwemmen in open water??? Serieus gevloekt hier.

Fietsen: dit ging dan gelukkig nog goed. Passeerde al snel Ken J (die gevallen was) en zag Koen VD rijden. Het duurde echter een tijdje voor ik deze laatste te pakken had, maar ging uiteindelijk voor hem de wisselzone in. 

Lopen: Ik zat blijkbaar ook niet ver achter Jef VL. Ik passeerde hem nota bene tijdens het lopen. Het gaf me zowaar vleugels. Die vleugels moest ik aan het einde van de eerste ronde wel afstaan voor krampen. Doorzetten, maar hier heb ik altijd een moeilijk punt. Koen VD was me intussen gepasseerd en Jef VL kwam terug voorbij. Ken J kwam even later en na zijn passage vond ik terug mijn ritme van voordien.

Op zich niet helemaal ontevreden, maar g*dverd*mme dat zwemmen. Ben er niet goed van. Volgende week hopelijk beter in Meer voor de eerste Meetria-triatlon. Weer een korte recreatieve, maar zo blijf ik toch een beetje bezig. Voorlopig vraag ik me af waarom...zou ik niet beter stoppen met lopen, zwemmen en enkel nog fietsen... I don't know...iemand een wetsuit kopen??? Brooks loopschoenen??? Niemand???

We zullen nog maar een beetje verder blijven krabbelen en maar hopen dat ik die Power Triatlon tot een goed einde breng. Dan ga ik misschien volgend jaar wel voor een halve of helemaal niet...hopen dat dat daar maar geen lachertje wordt of net wel, tis hoe je het bekijkt... Ik zal maar niet in den alcool vliegen, want dat is ook niet bevorderlijk voor mijn conditie.

Onze ploeg heeft gelukkig nog gewonnen! Mijn aandeel was heel beperkt, maar het feit dat ik al die snelle mannen heb ingeschreven, troost me toch nog een klein beetje.

Voor de statistieken:
tijd: 56min05

Geen opmerkingen: