woensdag 18 juni 2008

17 juni 2008

Zoals zondag aangekondigd, had ik voor vandaag een duurtraining voorzien. 's Morgens met de fiets naar Berchem, 's avonds naar Lichtaart om vervolgens daar twee rondjes te rijden (waarvan één tegen de tijd) en dan terug naar my hometown.

Het is alvast een lange dag geworden, om 5u45 opgestaan, zo'n 40 minuten later op de Taurine, naart stad. Gedoucht en een hele dag gewerkt. Rond 17u45 zat ik weeral op de fiets. Dit keer voor een tocht naar Brecht. Daar wachten KaDee en de Jakke om met het fietske naar Lichtaart te rijden. Intussen heb ik er al zo'n kleine 60 km opzitten.

Tegen een strak tempo rijden we naar Lichtaart, nog eens zo'n 27 km. Even later komen ook de anderen met de auto er aan. De favorieten voor de overwinning zijn reeds een eerste keer rond geweest. Wij doen dit nog een keer samen met hen.

Intussen voor de derde keer wordt op de bijna langste dag van het jaar, onze 'tijdrit' gehouden. Om de minuut vertrekt er iemand. Gezien mijn plaats in het klassement, vertrek ik redelijk laat. Net zoals vorig jaar heeft de regen zijn sporen nagelaten. Vorig jaar probeerde ik de plassen nog te ontwijken, wat me toen een derde plaats opleverde (met ook niet zo'n goeie benen, dus daar lag het misschien aan).  De tijd dat ik hier won, ligt al een hele tijd achter ons en hoe ik dat toen gedaan heb, ik weet het nog niet.

Dan is het mijn beurt, nog even stressen want de Polar wil niet mee en daardoor staat ook mijn versnelling op het middenblad. Snel corrigeren en dan 3, 2, 1, START! KaDee was heel indrukwekkend vertrokken en het mijne leek er slechts een slechte imitatie van denk ik. Het voelt allemaal wel niet slecht aan, maar op tijd eens even de benen laten bekomen zal nodig zijn om het tot het einde uit te zingen.

Al redelijk snel haal ik de Jos in, één minuut voor mij vertrokken en normaalgezien gene trage, zeker niet op lange rechte stukken zoals de eerste stroken. Even stemt het me gelukkig, maar als ik hem passeer, staat hij precies stil. Oei, toch niet zo goed, maar we geven niet op, bijten wat harder op de tanden...

Ik klok uiteindelijk af op een tijd van ongeveer 26 minuten. Bij de eerste hoor ik steeds dat ik er onder zit, tot KaDee zijn tijd kenbaar maakt! Jawadde, hij reed zo'n 50 seconden sneller!!!! Ik word uiteindelijk tweede (twee Cannondales op de twee hoogste schavotjes van het podium!!!) en Marc B wordt derde.

Maar er moet nog gefietst worden, naar huis namelijk. Ik probeer een tempo van zo'n 30 km/u op te leggen, maar wanneer er wordt overgenomen gaat het eerder richting de 33. Aanklampen is de boodschap, want mijn benen worden er niet beter op. We zijn nu met 7 en daarom gaat het nog net.

Net thuisgekomen en gedoucht, ik ben zwaar groggy en kan spijtig genoeg niet al te lang slapen...

Voor de statistieken:
tijd: 5u10
HR: 142 (louter het rekenkundig gemiddelde, niet gewogen)
afstand: 27,5 + 30,0 + 40,3 + 11,2 + 32,8 = 141,8 km




Geen opmerkingen: