zondag 15 juni 2008

15 juni 2008

Om 7u00 opgestaan om me klaar te maken om met de Ketting te gaan rijden. De weg was helemaal nat en ook de wolken zagen er maar donker uit. De beslissing werd gemaakt om toch maar wat verder te slapen. Een uurtje later was het wegdek al goed aan het drogen en even later op Buienradar.nl, was er geen regen te zien.

Rond 9u30 vertrokken met mijn tijdritfiets. Had gepland zo'n 80 km te doen, maar blijkbaar heb ik er net 78, tja, das niet slecht. Het fietsen ging niet slecht en kon een regelmatige snelheid aanhouden. Toen ik de Hel van Oekel indraaide, wist ik genoeg. Ik had grotendeels niet te maken gehad met tegenwind. Het is daar altijd hetzelfde in de Hel, langs daar naar huis komen resulteert meestal in tegenwind.

Met enkele krachtige deuntjes op de iPod, blijven stampen om het gemiddelde te handhaven.

Voor de statistieken:
tijd: 2u31
HR: 140 (de oplossing is gevonden)
afstand: 78 km


Thuisgekomen, snel een T-shirtje en de loopschoenen aan en hopla, nog even lopen. Dat sloeg wel tegen. Als ik dat binnen een goei maand 15 km moet volhouden, jawaddedadde! We zullen tegen dan wel zien. Eerst nog Oostmalle en Meer op het programma om er wat in te komen.

Voor de statistieken
tijd: 12min15
HR: 154
afstand: 2,5 km


Deze week in totaal 6,5 uur getraind, niet zo overdreven veel, maar veel meer zat er niet in. Dinsdag is het tijdrit van de Brachtse Bikers in Lichtaart. Daar moet ik die week mijn uren gaan halen. De planning is 's morgens met het fietske naar Berchem. Na het werk van Berchem naar Lichtaart, ginder knallen over 12 km om vervolgens weer te hard naar Brecht te rijden. Ik vermoed dat er van mijn tijdrit niet veel gaat overblijven, maar nog jaren genoeg om dat eens recht te zetten, er zijn nu éénmaal andere prioriteiten.

Geen opmerkingen: