zondag 31 augustus 2008

31 augustus 2008

Vandaag stond de kwarttriatlon van Viersel op het programma. Enkele weken geleden enorm veel zin in, gisteren en de hele week niet zo zeer. Na de Sterke Peer was er nog maar weinig in huis gekomen van lopen en zwemmen, om zeggens helemaal niet.

Met een klein hartje afgezakt naar Viersel, maar totaal geen nervositeit want tja, ik wist wat ik gedaan had. Uitlopen was al goed.

Blootvoets wandelen
Eerst moesten we 1,5 km wandelen om de startplaats van het zwemmen te zien. Geen probleem, al liet de bestrating van het jaagpad zich wel voelen aan de voeten...

Zwemmen
Een touw dat moest fungeren als startlijn hing wat te bengelen en iets na half 4 klonk het startschot. Bewust ben ik helemaal achteraan gestart om de drukte te vermijden en als slechte zwemmer kan ik toch niets gaan doen in de voorste gelederen. Een kanaal is altijd recht, maar blijkbaar heb ik hier ook moeite mee. DVD en zijn vrouwke beamen na de aankomst dat ik serieus wat extra meters had gedaan. Na de eerste helft ben ik dan ook overgeschakeld op het kijken na 3 slagen. Dat ging al ietsje beter.

Fietsen
Na 29min44 kon ik mij beginnen klaarmaken voor mijn favoriete onderdeel. Ik had me voorgenomen om mezelf deze keer eens pijn te doen tijdens het fietsen. Iets wat ik achteraf in mijn 1/3de niet echt had gedaan. Dat pijn doen was niet zo moeilijk. Gewoon rammen met die Cannondale. Omdat ik als 144ste begon aan het fietsonderdeel, kan ik nog serieus wat volk passeren, het was namelijk een niet-stayer wedstrijd. Zo'n dingen moet ik toch wel hebben blijkbaar. Ik passeer één voor één enkele FATters (wetende dat ze me terug inlopen natuurlijk, frustrerend). Op een ronde tijd weet ik zeker 22 plaatsen goed te maken en het zijn gelukkig twee rondes. Op het einde van het fietsonderdeel geef ik er nog een lap op en ga rond de 93ste plaats T2 in.

Lopen
Dan moet het nog maar beginnen. 10 km lopen. Het zal altijd mijn favoriete onderdeel blijven, een echte hekel heb ik er aan. Door de talrijke supporters start ik even boven mijn toeren om dan toch langs het Albertkanaal te temporiseren. Achter mij meen ik de soepele loop van Medium Joris te herkennen. Dzju, tis al zo ver. Ik kijk achterom en het is DVD. Hij is bezig aan een sterk loopnummer want ik zie het zelfs niet te zitten om aan te pikken (hij loopt uiteindelijk 6 minuten sneller). Ook Medium en Old Joris komen voorbij. Nog twee te gaan, om als laatste te finishen. Ik heb echter geen versnelling meer in de benen op dat moment, gewoon uitlopen. Bijna halfweg de tweede ronde komt ook de Jef van tante An voorbij. Na een ondermaats fietsonderdeel is hij bezig aan een sterk loopnummer. Met nog twee kilometers in zicht, kan ik toch wat doorbijten en een half versnellingske hoger schakelen. Zo weet ik nog net de 113de voor te blijven waardoor ik dus normalergewijs 112de wordt.

Al bij al toch wel heel content, voorlaatste FATter en 3de FAT fietstijd. Net finishen onder de 2u30 niet gehaald, maar blijkbaar heb ik het niet zo met ronde tijden en doe ik er graag nog iets bij. Ach, ik heb er langer deugd van gehad als de nummer 1, die slechts 1u50 plezier heeft gehad van zijn wedstrijd.

Voor de statistieken:
tijd: 2u31min41
HR: 165
afstand: 1,5 - 40 - 10

1 opmerking:

Anoniem zei

Medium Joris is ook diep gegaan tijdens het fietsen. Zeker toen BC effe passeerde en MJ hem in het vizier wilde houwen. Dit maakte dat ik mijn looponderdeel starte met krampen van hier tot in Tokyo!!!
Pain is temporarely ... Pride is forever.