maandag 26 mei 2008

26 mei 2008

Een groot (hij is iets groter dan mij) kampioen heeft me eens verteld dat rusten ook trainen is. Zo dacht ik er gisterenavond ook over toen ik om 23u30 mijn wekker zette en bedacht dat ik minder dan 6u zou kunnen slapen als ik wou gaan zwemmen.

Weeral niet...had me nochtans twee weken geleden voorgenomen om elke maandag in het zwembad te gaan ronddobberen. Door omstandigheden (wat een excuus) is dat er niet van gekomen en het zou vandaag dan toch de eerste keer moeten worden. Noppes dus, al pakte ik vanmorgen toch al maar mijn zwemshort (voor de extra weerstand), een zwembril en een handdoek mee.

Overdag me toch voorgenomen om na het werk in de Wezenberg te springen. Om 19u00 was hete eindelijk zover, ik begon aan mijn eerste baantje. Crawl, want ja, dat zwemmen alle echte triatlonners (en ook de minder echte). Tijdens het tweede baantje van 50 meter vertelden mijn armen al dat ze niet getraind waren en een baan later was ik al schoolslag aan het zwemmen. Na de eerste 500 meter een pauze, dat deed deugd. Halfweg want wou niet overdrijven en dus 1000 meter zwemmen. Terug begonnen met crawl en zelfs uitgezwommen, niet 500 meter, maar 600 meter (we proberen een sportman te blijven) en proberen zoals zaterdag en zondag wat extra te doen.

De tweede serie ging beter dan verwacht, kon dus 600 meter lang crawl zwemmen en dat voor mijn eerste keer, dat die GLH-zwemmende FATters al maar schrik van me krijgen, straks laat ik zien dat een maand voorbereiding ook al genoeg is om snel uit het water te komen in Oostmalle...(in my dreams)

Voor de statistieken:
tijd: zo'n half uur
HR: een Polarband met zwemshort staat zo raar
afstand: 300m schoolslag, 800m crawl

Ps: de foto is van 2004, maar de zwemshort is nog steeds dezelfde, het manneke is intussen een paar kilo zwaarder

Geen opmerkingen: