woensdag 21 mei 2008

20 mei 2008

Het is weeral een hele tijd geleden dat er nog eens gelopen werd en het is vandaag nog exact 2 maanden tot de 3/8ste triatlon van Aarschot. Er moet dus dringend wat extra trainingstijd komen die gespendeerd wordt aan het zwemmen en het lopen. Het ging niet goed, maar gezien de omstandigheden zal het wel niet slecht zijn. Hopelijk lukt het me deze week nog een keer...

Voor de statistieken:
tijd: 29min47
HR: 144
afstand: 5,4 km (volgens Google Earth)


Het is/was dinsdag, dus dan moet er ook gemountainbiked worden. In de heenrit merk ik vooral de afgelopen dagen in mijn benen. Op de brug word ik geconfrontreerd met stijve benen.

De eerste kilometers zijn een hel, het gaat voor geen meter. Ik besluit wat vooraan te gaan rijden en op het crossparcours van Sint-Jozef kom ik er wat door. Het draaien en keren doet me blijkbaar goed. Ik moet soms nog wel eens op de tanden bijten, maar bij enkele tempoversnellingen kan ik gezwind volgen en op een karrespoor kan ik even pieken tot zeker 45 km/u. Ik rij op die manier dan ook een gat dicht op enkele koplopers, lekker! Op de asfalt terug naar Brecht heb ik er blijkbaar niet zoveel problemen mee om Taurine tot bijna de 50 km/u te brengen. Ik klok af op 49,8 km/u als absolute maximum.

Wie de website van de Brachtse Bikers er niet op na slaat, of snel wil zijn, kan hier het verslag lezen. 

Voor de statistieken:
tijd: 2u49min
HR: 138
afstand: 65,8 km 

Geen opmerkingen: