maandag 5 mei 2008

2, 3 & 4 mei 2008

Dag 3 - Andenne - Loenhout

Net voor half tien zitten we op de velo om huiswaarts te keren. Iedereen voelt de inspanningen van de voorbije dagen en om de beentjes los te gooien verkies ik om de eerste kilometers (zo'n 20 tal) voor mijn rekening te nemen. Via Landen, Zoutleeuw en Lummen bereiken we het Albertkanaal langswaar we het tempo strak kunnen houden. Voor we in Loenhout zijn, moet er ook nog gespurt worden. Na de brug wordt er gedemareerd en ik probeer mee te sluipen. Alles komt terug samen en er wordt gespurt. Uiteindelijk word ik derde (weeral :-)

Voor de statistieken:
tijd: 5u31min
HR: 116
afstand: 157 km


Dag 2 - Andenne - La Roche - Andenne

Rond 9u30 zaten we al terug op de fiets. Eerst de opwarming langsheen de Ourthe om vervolgens Hoei in te duiken voor haar muur. Nu kom ik ook als derde boven, maar dan van het gehele peloton = ikke blij. We vervolgen onze trip naar Durbuy voor de eerste bevoorrading. De middagpauze is gepland in La Roche, bij Parc du Gibier. Dit ligt langs een lange helling, naar het schijnt de zwaarste van Belgiƫ, mede door haar lengte. Na het tempo te hoogte in te trappen, moet ik toch de inspanningen bekopen. Net op tijd, want we moeten linksaf voor ons terraske. Via Hotton keren we terug over glooiende wegen waar meermaals wordt gespurt om eerst boven te komen (wat me niet lukt).

Voor de statistieken:
tijd: 5u40min
HR: 129
afstand: 155 km


Dag 1 - Loenhout - Andenne

Vandaag stond de heenrit op het programma. Van Loenhout naar ons hotel, dat voor enkele dagen was afgehuurd. Via Scherpenheuvel en het Hageland rijden we de Franstalige zijde van Belgiƫ in. Met 150 km op de teller staan we voor het hotel. De Muur van Hoei zou slechts 10 km van ons zijn verwijderd en kan je toch moeilijk laten liggen. De 10 zouden er meer dan 15 worden, maar dan zien we hem toch al liggen. Wat een beest, niet gedacht dat hij zo zwaar zou zijn, zeker niet als je de profs er ziet opvliegen. Derdes aangekomen van de bikkels (we waren nog met zes).

Voor de statistieken:
tijd: 7u06min
HR: 118
afstand: 185 km

Geen opmerkingen: