zaterdag 24 mei 2008

24 mei 2008 - SuperSix Challenge

Op 28 september wordt er van twee Vliegende Kettingers en mezelf verwacht dat we die dag een rondje rijden met de club dat we uitgezet hebben. En nu dat ik de datum opzoek en typ, bedenk ik me in één keer dat ik daags voordien een trouwfeest heb. We zullen nog maar zien hoe we dat gaan fiksen.

Sinds vorig jaar (waar ik toevallig ook moest passen) had ik al een idee. Ik had echter nooit tijd om dat idee in de praktijk om te zetten. Omdat het mogelijk nog een beetje een mysterie - en aangezien deze blog waarschijnlijk verschrikkelijk veel wordt gelezen - moet blijven waar we die dag rijden (voorlopig is de naam nog ABW-rit, maar zoals de titel al doet vermoeden zou ik een naamswijziging willen doorvoeren). Ik moet hier en daar nog kleine wijzigingen aanbrengen, maar in grote lijnen zal er niet veel meer wijzigen.

Ik had me voorgenomen om een kleine 80 km te bollen en had dus maar één bidon en een Aldi-Sultana. Het was reeds iets voor 16u00 toen ik vertrok en was die dag al vroeg op. Niet echt een hele deftige maaltijd gehad, maar voor 80 km mag dat geen probleem zijn.

Mijn oriëntatie en plaatsnaamkennis liet me op een gegeven moment serieus in de steek. Achteraf bleek ik een rondje te hebben gedaan van 20 km en ik was nog geen meter dichter bij mijn eindbestemming (Wuustwezel voor alle duidelijkheid). Nadien werd ik nog een paar keer op het foute pad gezet waardoor ik toch in drank- en voedingsnood kwam. Aan den Total van den Ikea in Breda kon ik gelukkig terecht. Een halve liter water en twee stroopwafels waren net genoeg om een nakende hongerklop tegen te gaan.

De vooropgestelde 80 kilometer zijn er serieus wat meer geworden, maar al bij al content en geluk dat het vanaf Breda lichtelijk wind mee was. 

Vandaag (het is intussen zondag) blij dat ik zoveel kilometers had, want dan kan ik vandaag eens passen en uitslapen (voor mij is 8u uitslapen) en vooral blij met het rondje (waaraan dus nog moet gesneden worden), want het gaat langs mooie wegen met een prachtige natuur, daarom: De SuperSix Challenge! :-)

Oh ja, de benen voelen voor het eerst deze week een beetje normaal aan en trappen een mooi gemiddelde bij elkaar (ondanks de aanwezigheid van veel wind) en weeral een mooie duurtraining afgewerkt.

Voor de statistieken:
tijd: 4u02min57
HR: 127
afstand: 115,6 km

Geen opmerkingen: