dinsdag 20 mei 2008

17-19 mei 2008 - MTB 3-daagse stage

Op vrijdag 16 mei gearriveerd in  Achouffe (net naast de bekende brouwerij en vlakbij Houffalize) en net mijn Scalpel bovengehaald voor een eerste ritje. De eerste rit stond bijgevolg geprogrammeerd voor zaterdagvoormiddag. De dag begon met een zonnetje, maar tijdens het biken maken dat zonnetje plaats voor een regenbui. De benen werden door iedereen getest en goed of niet goed bevonden (maar dat geven we natuurlijk nooit toe). Door een kater heb ik me in de voormiddag wel te pletter gezweet, maar na een heerlijke spaghetti op de middag ging het al stukken beter.

In de namiddag stond er een wedstrijdje op het programma. De twee voorbije jaren had ik telkens door omstandigheden ondermaats gepresteerd, maar nu moest het er toch van komen. Na de eerste lange klim kwam ik als tweede (zo blijkt achteraf, de eerste was verkeerd gereden) door. KaDee had een kleine voorsprong, maar genoeg om niet in één keer dicht te knallen. Achter mij kon ik niet zien wie mijn naaste belager was, dus dat zat goed. In een downhill moet ik mij blijkbaar miskeken hebben en beland in een onberijdbaar pad. Net als ik wil terugkeren, komt SB er aan. We merken dat we fout zitten en onze competitie veer breekt. We vervolgen onze weg en trachten ons huisje te bereiken. Onderweg serieus gevloek natuurlijk.

Achteraf blijkt dan dat we op de plaatsen 2 en 3 reden, verd**me toch! Niets aan te doen en pijltjes bekijken behoort tot de sport.

In totaal werken we deze dag af met zo'n 80 km op de teller.

Op zondag staat in de voormiddag een ritje gepland. Na een zware nacht hebben we er niet zo heel veel zin in en we komen laat op gang. We kiezen er voor om een kort ritje te maken en we willen wel het 4X-parcours zien. We vinden het en testen het parcours grondig. Wel eens leuk om te doen. Uiteindelijk hebben we zo'n 25 kilometer op onze teller.

Zondagnamiddag rij ik door naar Goebelsmühle. Daar wachten Rens, Wtr en Rik me op. Zij hebben reeds een plaatsje op de camping ingenomen. We maken ons klaar voor een kort ritje. Rens kent de regio op zijn duimpje en weet enkele mooie beklimmingen te tonen. Na een beklimming volgt meestal een mooie downhill en het is hier toch wel mooier (en ook droger) als in Houffalize. Na 25 kilometer bereiken we de camping en starten we een BBQ. Ik lig eens voor 0u00 in mijn nest en dat doet goed.

Maandagmorgen maken we ons klaar voor een langere rit. Eigenlijk rijden we bergop, bergaf, bergop, .... er zijn haast geen verbindingsstukken en dat is wel gezellig. Er heerst een ontspannen sfeer (net zoals de andere dagen). Na steile beklimming, machtige downhills en prachtige uitzichten bereiken we de camping. Gelukkig, want op het einde begint het zware weekend (fietsen, bier zuipen, weinig slapen) zijn tol te eisen in mijn benen. 

Voor de statistieken:
tijd: heel lang
HR: elke dag lager (niet slecht natuurlijk)
km: 165 km
HM: 4080 hm

Geen opmerkingen: