zondag 11 mei 2008

11 mei 2008

Gisteren op de MTB en ook vandaag hetzelfde verhaal, enkel met een andere fiets en een andere compagnon. De cappucino-slurpende held van Leucate is mijn reisgezel.

Op het programma staat een toertocht van 50 km op en rond de Overijsese heuvels. De kilometers van gisteren zitten nog in de benen, maar Rob maakt er gelukkig een gewoonte van om me regelmatig op te wachten.

Vandaag eens met de Taurine om het verschil te merken. Wat een harde achterkant! Niet te doen, vooral in de downhills en de offroad-klimmen merk ik goed het verschil. In de klimmekes op de baan, ben ik vandaag wel in het voordeel. De Taurine reageert ook veel sneller bij acceleraties, wat ook wel een leuk gevoel is.

Gisterenavond ben ik erachtergekomen waarom ik tegenwoordig nooit meer super een klim oprijd. Ik heb namelijk met wat extra gewicht af te rekenen en dat speelt me zo'n parten dat mijn dieet van een week, zeker zal worden verlengd tot ik terug op een aanvaardbaar klim-gewicht zit.

Al bij al gaat het niet slechter dan gisteren, maar 5 kilometer voor de aankomst begin ik de vermoeidheid wat te voelen, de frisheid (als er die al was) is weg en ik maak wat stuurfoutjes. Rob maakt van de gelegenheid gebruik om nog eens stevig door te jakkeren.

We hebben een leuk tochtje achter de rug en besluiten dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. We dromen al luidop van de Hagelandse Chrono. Intussen heb ik de datum al opgezocht, maar ik zou in de voormiddag een opleiding hebben en in de namiddag een wielerwedstrijd in Gooreind. Ook voor Rob zal de datum (7 juni) vermoedelijk niet goed passen. Dan maar een andere keer...

Met deze twee MTB-dagen (een ideale voorbereiding op het Ardennen-weekend van volgend weekend inclusief de Luxemburgse verlenging???), morgen misschien nog eens een dagje op de racer.

Voor de statistieken:
tijd: 2u17min
HR: 141
afstand: 48 km

Geen opmerkingen: