zondag 14 juni 2009

Triatlon Terheijden

Samen met Ken 'Kenmoment' J en Jef 'met de roze Planet-X' VL afgezakt naar Terheijden voor onze eerste kwart van dit jaar.

KJ had de wedstrijd van gisteren ook gereden en was blijkbaar ook goed gerecupereerd. Ikzelf voelde ook nog maar weinig. Zijn hartslag was tijdens de koers wel beduidend lager gebleven dan de mijne... afwachten dus.

De start verliep bizar, ik was op zich niet meer aan het inzwemmen, maar in één keer klonk het startschot. Het starten verliep niet al te vlot. Ik moest toch nog even wennen, met zijn tweeën zwemmen in Galder is toch nog iets anders. Ik kon redelijk snel in crawl overschakelen, maar vooral met mijn hoofd boven water, waarom? Bang van het water zeker.

an het keerpunt zag ik KJ opduiken. Alles OK vroeg ik hem want dit achtte ik niet normaal. Blijkbaar wel, achteraf bleek dat hij maar niet in zijn ritme geraakte. Het zwemmen ging intussen redelijk, tegen het einde verzwakte mijn aandacht echter (de koers van gisteren flitste door mijn hoofd) en de snelheid blijkbaar ook een beetje.

Ik ging de wisselzone in en iets later kwam KJ (net naast mij) me vervoegen. Hij wisselde razendsnel en daar opstartproblemen met de CS400 kwam hij mij gelijk voorbij. Wat hield hij er een strak tempo op na. Omdat ik mezelf toch een betere fietser acht, kon ik dat niet laten gebeuren. We wisselden nog wat van positie (met de stayer-afstand in acht nemende) maar rondes 3, 4 en 5 reed ik 'op kop'. Echter toen ik achterom keek, zag ik Ken steeds op een korte afstand achter me. In ronde 5 voelde ik ook de inspanningen en ik ging uiteindelijk iets voor Ken de wisselzone in en uit.

In het loopparcours zat zowaar nog reliëf. Niet veel, maar de benen vonden duidelijk van wel. Je kan het bezwaarlijk een hellingske noemen, eerder vijf trappen hoog waar ze de trap hadden weggelaten en gewoon de pek hadden gegoten. Ken kwam me voorbij en zoals ik verwachte ging ik hem niet kunnen volgen. Omdat we nog meer dan 9 kilometer moesten lopen besloot ik toch maar mijn eigen tempo te handhaven en na enkele honderden meters ging ik hem terug voorbij. Ken had last van krampen, ik ook wel, maar mogelijk iets minder.

Ronde per ronde wist ik mijn voorsprong iets uit te diepen. We zagen intussen dat Jef VL aan een goede beurt bezig was! De laatste ronde was traditiegetrouw weer de zwaarste. Ook de Polar geeft dit duidelijk weer. Elke ging zo'n 15 seconden trager.

Na de dinsdagavondrit, de loopwedstrijd op woensdag, de koers van gisteren en de triatlon van vandaag kan je me wel bij elkaar schrapen. Op tijd in bed vandaag, dat is toch de bedoeling.

Voor de statistieken:
Tijd: 2u09min41
HR: 159
Afstand: 0,8 (naart schijnt hebben de eersten wat afgesneden en wij zijn ze natuurlijk gevolgd) - 40 km - 10 km

7 opmerkingen:

SB-PRINTING zei

Sterke prestatie Bart,
Dat ziet er goed uit in de volgende wedstrijden.

Bart Cannondale zei

Bedankt Stijn!

Nog een aanvulling:

- de voorbereiding op de wedstrijddag zelf liep helemaal in het water, letterlijk. Pas bij het fietsen begon het op te klaren
- Maarten (van de beroemde en benijdenswaardige http://maarten-raket.blogspot.com - blog) bedankt voor onze zwemtrainingen! Die ene keer in de Wezenberg en die twee keer in Galder, ze kwamen van pas
- rust deze week, op dinsdag Brachtse Bikers (heb je ambities in den triatlon, streef nooit een klassement in een andere discipline na), maar voor de rest proberen te studeren en andere zaken. Vrijdag waarschijnlijk Brecht (6,6 km) en daarna het langverwachte MTB-weekend, finally!

Anoniem zei

Bart,

Knappe prestaties geleverd deze week Bartje. Iron Ken kloppen na een de 3e plaats op de 1K tijdrit van de B², sterke 10K in H'straten, een dijk van een koers in G'eind incl podiumplaats en vandaag een, zacht uitgedrukt, mooie uitslag in Ter Heiden.

Respect kerel !!!

een supporter die je dit jaar in een mini triatlon nog wel eens wil kloppen :-)

Brikken Ken zei

Goed bezig makker. Heb heel dit weekend, in elke discipline naar uw kont mogen (of was t moeten)(t was in elk geval niet willen) kijken. Zo blijven trainen en je gaat een jaar met veel voldoening hebben!

KaJe

Bart Cannondale zei

Merci mannen voor de support, enkel maar een motivatie!

En Benny (ik vermoed dat jij de anonieme poster bent), wat denk je van de Mostentriatlon?

Anoniem zei

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik op de Mostentriatlon niet kan meedoen, jammer.

't zal weer een mager jaartje worden voor mij, maar ga de volgend koerskes toch wel proberen mee uit te rijden. In zo'n team koersen ... het leek wel een Pro Tour ploeg dat perfect op elkaar was afgestemd. Had er ne volgwagen geweest had ik ook mijn functie kunnen vervullen: bidonnendrager.

Tot van 't weekend in WAIMES.
Benny.

Maarten zei

Bart,
Ne Joris die naar je kont heeft "moeten" zien! Hopelijk de eerste en laatste keer :-)
't Wordt aftelllen naar Brasschaat nu hé man en de form is er. Daar wil ik enkel je kont zien tijdens het fietsen.
RESPECT!!!