woensdag 10 juni 2009

Stratenloop Hoogstraten 10 km

Zoals net te lezen viel, ging het dinsdagavond niet zo goed (ook niet dat ik niet kon volgen natuurlijk). Ik was van plan om me gisteren in te houden, maar bij de Brachtse Bikers gaat dat meestal slecht.

Ging ik dat voelen vandaag? Waarschijnlijk wel. We, de FATters, werden door Ann en Dirk uitgenodigd om bij hen in Hoogstraten ons te omkleden en na afloop van de stratenloop een spaghetti te nuttigen. De meesten hadden meer zin in de spaghetti dan de stratenloop, ik dus! We wisten toen nog niet dat de spaghetti zo goed ging zijn, anders hadden we de hele dag niet gegeten...

De stratenloop zelf... Hoe zou dat gaan, ik had zondag nog eens goed doorgelopen en had daar precies nog wat last van. Ik wou anderzijds toch mijn benen eens testen en besloot om vol door te gaan, ik zou wel zien waar ik zou stranden. Van TurboCarvers en alleskunner had ik te horen gekregen dat ik den Dirk moest volgen. OK, dat ging ik proberen.

Dirk schoot echter nogal stevig uit de startblokken en ik moest me even reppen. Eénmaal aan het tempo gewoon, kon ik erover en kon ik zelf tempo beginnen te maken. Even later hoorde ik een 'pssst' en nog eens. Ik keek achterom en het was PK, een collega-FATter die als jogger meedeed. De eerste ronde duurde lang en de kilometers schoven maar niet voorbij. Toen ik echter aan de kathedraal naar mijn meetapparaat keek, zag ik een tijd van 19min38! What the f*ck! Snel gerekend en dat was tegen 15 km/u! Zo'n tijd moest ik behouden en ik ging er dan ook voor.

Met PK in mijn zog werkte dat wel motiverend. Gelukkig dat hij achter mij liep, zo kon ik moeilijk het tempo laten zakken. Ik kreeg echter nog wel een dipje en even later ging PK me voorbij. Aanpikken kon ik op die moment niet. In de Gelmelstraat (waar het licht hellend was), trachtte ik nog het gat te dichten, maar PK ging er ook duidelijk voor. De laatste cartouche was verschoten en nu was het bijten op de tanden om onder die 40 minuten te blijven.

Op de streep keek ik naar mijn tijd: 39min50: I did it! Maar ging de officiële tijdsmeting hetzelfde aangeven? Achteraf blijkt van wel = me happy!

Voor de statistieken:
Tijd: 39min50
HR: 175
Afstand: 10 km (geafficheerd)

1 opmerking:

Anoniem zei

Bart,

Prachtige tijd kerel, niet gedacht dat je onder de 40 min zou geraken.
Echt een straffe uitslag, het verheugd me dat de traningen zich duidelijk beginnen af te tekenen in je resultaten.

PS: Nog eens proficiat met je podium in Gooreind, nu afwachten of je nog wat over hebt voor Ter Heiden ...

Turbo