zaterdag 13 juni 2009

Grote prijs Raster/De Klok - -40jarigen

Vandaag koers, morgen triatlon. Geen ideale combinatie, maar KJ zag het ook als een training. Training, ik vreesde er een beetje voor... een nummer opgespeld krijgen in een wedstrijd. Ik heb me nog nooit ingehouden. Maar goed, we zullen wel zien. Had de combinatie andersom geweest, had ik harder afgezien.

In het heenrijden komen twee FAT-rennersbussen mij voorbijgestoken. Ik zou dus niet alleen starten. Als ik goed geteld heb, waren er 12 FATters (we tellen onze huisfotograaf en Omslagpunter natuurlijk niet mee). Met een zekere Christophe Smits aan de start, wisten we al wel dat we voor de tweede plaats zouden strijden. Maar je weet nooit...

Ik meng me niet teveel (of probeer toch) in het gewoel dat net na de start al begint. Die gaat, dan weer iemand anders, je kent het wel (of niet maar dan moet je eens komen kijken). Er moest eigenlijk gewoon altijd een ploegmaat bij zijn, twee om ideaal te zijn. Toch is het moeilijk te controleren en af en toe rijdt er eens iemand weg. Die blazen zichzelf dan op of worden teruggepakt door het peloton. Ook die keer dat CS ging. Die konden we niet laten rijden en we zetten even alle hens aan dek en een halve ronde later hadden we hem terug te stekken.

Menig FATter is in vorm en ook eerste maal rijders doen het wonderwel goed! Halverwege de wedstrijd probeert CS nog eens opnieuw. We zijn er met 3 FATters bij en nog een vijfde man. Comfortabel! Aan de kerk maakt de Schouw echter een inschattingsfoutje waardoor we met 3 doorgaan. KaVee is intussen al gekend om zijn hardrij-werk en ik ga ervan uit dat we voorop blijven. CS draait enkele ronden goed mee, maar plots verzwakt zijn inzet. KaVee en ik blijven echter ons tempo rijden, wij zijn al dolblij dat we mee zijn. CS is iets van plan, maar wat? Op drie ronden van het einde is het duidelijk. Ik kom net van kop en hij zet keihard aan. Ik ben er even aan voor de moeite en KaVee is ook niet gelijk mee.

KaVee zet zich op kop en samen rijden we er terug naartoe. Net na de bocht waarbij we de Grotstraat inrijden, kan ik aansluiten. CS houdt zijn benen stil en KaVee kan ook terug aansluiten. We besluiten dat er steeds iemand achter CS moet blijven, maar gemakkelijk is dat niet. Zo legt hij ons natuurlijk de laatste ronde in de luren. Ik kom van kop af, CS speelt het sluw en KaVee komt op kop. Ik hou mijn benen stil, maar Christophe kent de trucken natuurlijk. KaVee kan ik gerust laten rijden.

Wanneer CS aanzet en loeihard door de laatste bocht scheurt, kan ik nog volgen. Wanneer we bij de Kris komen en CS nogmaals aanzet, kan ik ook nog even volgen, maar niet lang genoeg. De vogel is gaan vliegen. Ik probeer nog een beetje druk te zetten, maar dat is voor niets. KaVee sprint me nog uit het wiel en ik word 3de. Heel content met de wedstrijd en natuurlijk ook met de plaats!

Voor de statistieken:
Tijd: 1u11'44
HR: 171
Afstand: 47,4 km

Heen en terug + opwarming: 20 km

Geen opmerkingen: