zondag 10 mei 2009

Scherpenheuvel (VK)

Al om 7u00 is het verzamelen geblazen in Loenhout voor een ritje naar Scherpenheuvel. Ik voel het nog goed in mijn benen van gisteren, hopelijk verdwijnt het snel.

Rustig naar ginder, iets drinken en terug. Op de 'Vinkenberg' wordt er altijd doorgetrokken. Uit ervaring weet ik dat je nog niet direct eerst moet zitten. De echte shifting komt na het steilste stuk, het doortrekken en nadien nog even omhoog. Op dat laatste stuk heb ik een geweldige cadans te pakken en vlieg bijna letterlijk naar boven. Twee vluchters been ik nog bij en dan nog doorgaan. Op de weg naar Scherpenheuvel hou ik het tempo strak en ik moet dan ook even passen als ze me langs links en rechts voorbijgaan. Ik bijt nog eens op mijn tanden en kom nog dicht. Het beste is er intussen wel af.

Terug met de A's en dat ging minder. Het tempo lag weer wat te hoog en ik kon het niet blijven bolwerken. Net op het moment dat ik wat naar achter wil opschuiven, kom ik in een gat terecht. Even checken, niets aan de hand, of toch wel. Voorband begint leeg te lopen. Snel vervangen en terug weg. Spijtig dat ook de achterband plat stond.

Voor de statistieken:
tijd: 4u47'00
HR: 123
afstand: 150,1 km

Geen opmerkingen: