zondag 3 mei 2009

Chaamse Bossen (VK)

Gisteren had ik ook nog een training gepland, maar dat is anders uitgedraaid. Enkele uren gaan helpen om vloerverwarming te leggen, niet superzwaar, maar toch steeds in beweging.

Net nog een mailtje naar mijn fietstrainer (aka The Gooz) gestuurd om een verslagje uit te brengen over de afgelopen week en vandaag. Hopelijk krijg ik snel antwoord over welke pillen ik nu moet gaan nemen.

Naar Loenhout vanmorgen voor een rit van 105 km. In de complete groep eigenlijk niet op kop gemoeten, al was de bochtige start veeleisend van de beentjes. Het was een mooi ritje en na zo'n 60 km scheidden de wegen van de A en B-ploeg. Ik mee met de A's voor wat snelle training. Samen met drie anderen hadden ze ons de verkeerde weg gewezen, waardoor we snel moesten achtervolgen. Dat kostte wel wat energie.

Vanaf dan steeds met de A's rondgedraaid, terwijl sommigen verkozen om wat vanachter te blijven zitten. Op de laatste brug was ik bij de eerste drie, even geprobeerd om er met SB vanonderuit te muizen, maar door de vele wind was dat te lastig. Alles hergroepeerde en ik heb dan nog mee rondgedraaid, samen met 1/4de van het peloton. Toen de eindspurt officieel van start ging, moest ik wel passen.

Toch content van de rit (alleen spijtig dat sommigen na zoveel keren nog niet snappen hoe je moet ronddraaien) en ik was beter dan ik verwacht had. Direct naar huis, body terug aan (het was aan het motregenen) en dan rustig peddelend nog 35 extra kilometers afgehaspeld.

Voor de statistieken:
tijd: 4u50'30
HR: 130
afstand: 151,2 km

EDIT: 1u15 aan HR van 159, 38 km/u gemiddeld

Geen opmerkingen: