zondag 24 mei 2009

Mergellandroute

Twee dagen eens niets van sport gedaan (wel gekookt voor in de vriezer, mijn kot opgekuist, fiets gekuist, ...) en dat voelde ik. Vanmorgen geen moeë benen al was het 4u45 toen ik opstond. Zaterdag voorspelde ze in de regio van de Mergellandroute nog neerslag vanaf een uur of 14.

Dat wou ik ten alle tijde vermijden. Dus ik iets na de vijven met den otto naar Rothem, mijn startplaats voor de Mergel. Het deed me terugdenken aan 2006 toen Rens en ik op dezelfde plaats vertrokken. We waren toen aan het trainen voor de Cristalp, allé, trainen. We waren kapot toen we aan de wagen kwamen na een goeie 100 km. Enkele weken voordien hadden we al eens naar Goes gefietst. Rens kwam met de fiets van Breda en heb ik nog met de auto naar huis gebracht. In Goes hadden we echter nog veel hoogmoed. Als we eens naar Zoutelande zouden rijden? Gelukkig hebben we toen na lang twijfelen wijselijk beslist om terug te keren. Het was leuk daar nog eens aan terug te denken. Binnenkort nog eens naar Goes rijden... :-)

De Mergel dan. Eigenlijk had ik een tweedaagse gepland maar mijn benen vinden dat niet zo tof en eens niet alles eruit is misschien wel niet slecht.

Ik had wel schitterend weer en zelfs iets na 7 was het eigenlijk niet meer fris. Nog wel met de armstukken vertrokken, maar na 40 km mochten die definitief af. Even verkeerd gereden, maar zo terug opgelost. Weinig spectaculairs onderweg. Iemand die probeerde aan te pikken maar er op de Eyserbosweg toch af moest (me = happy). Verder genieten van het prachtige weer en de mooie streek, wat mooi hier!

Veel mensen zonder helm, ik verschoot er van. Een knappe meid die er zeer snel uitzag (letterlijk en figuurlijk) had ook maar enkel een trendy-brilletje op. Hopelijk valt ze niet, want dat zou zonde zijn. Kwam haar twee keer tegen, had toch eens moeten zeggen dat ze een helm op moest, enkel uit bezorgdheid natuurlijk.

Met Rens hadden we de verkorting gereden, maar hoe we dat hadden gefikst, was ik totaal vergeten. In Valkenburg raakte ik de weg echter weer kwijt, was ik te fel gefocust op de Cauberg? Het moet wel zijn. Geen pijltjes meer, maar wel de Cauberg. Die dan maar op. Met Rens hadden we die ook gedaan, dat wist ik nog. Boven nog geen pijltjes... eens op de routebeschrijving gekeken en de Cauberg zit helemaal niet op het parcours. Dan maar verder rijden en ik kom terug op de route, waar ik ongeveer gestart was. Ok, zo waren we toen ook gereden. Ik had nog maar iets over de 100 km en dat was wat weinig. Dus de Cau in de tegenrichting op en af om dan aan de voet nog een de Cauberg op te gaan. Toch ne felle kuitenbijter.

Dan dezelfde weg terug en uiteindelijk 120 km, genoeg voor vandaag.

Voor de statistieken:
tijd: 4u33'51
HR: 128
afstand: 121,4 km
HM: 1315 hm, max stijging 16%
max: 68 km/u

Geen opmerkingen: