zaterdag 5 juli 2008

5 juli 2008

Zoals al aangekondigd, vandaag was er een triatlonneke in Meer. Geafficheerd als 1/8ste, maar met 375meter zwemmen, kun je dit toch bezwaarlijk 1/8ste noemen.

Vandaag ervoor gekozen om in mijn zwempak te starten. Even wennen aan het gevoel, maar de lucht komt nog niet goed binnen als ik mijn hoofd in het water steek.

Na een flauw startsignaal, konden we er aan beginnen. Opt gemakske schoolslag dus maar, maar kon gelijke tred houden met enkele crawl-zwemmers. Na de tweede boei begon het ineens vlot te gaan, met het kopke het water in en gaan. Zo nam ik zelfs nog afstand van SB en KaDee. Ik moest natuurlijk nog wel mijn pak uitdoen, maar zat samen met SB op de fiets. 

Op dat moment wisten we allebei dat er gevlamd kon worden gelijk in den ouwe tijd. Na drie bochten hadden we Ken al te grazen (we verloren hem nadien wel) en zagen het zwaar FAT geschut voor ons uitrijden. Met een beetje steun van anderen konden we de kloof dichten iets voorbij halfweg. In dit groepje zaten wel enkele goeie fietsers zodanig dat ik mijn kopwerk wat heb geminimaliseerd. Enkele keren geprobeerd om weg te springen, maar als je daar rijdt met trio's ertussen wordt het bijzonder moeilijk. De wind speelde op weg naar de tweede wisselzone fel in het nadeel. Ik kon bij de eerste de wisselzone indraaien, maar kwam er ook als eerste uitgelopen. Snelle wissel dus, maar natuurlijk duurde het niet lang vooraleer de betere lopers erover kwamen.

Het lopen ging niet slecht voor mij, had wel last van water op mijn maag, zo leek het. Een boertje deed wel deugd, maar op commando lukte dat niet. Achteraf uitgerekend dat ik toch tegen zo'n 13 km/u heb gelopen, lang niet slecht voor mij.

Uiteindelijk een 37ste plaats behaalt tussen de 122 finishers en een 27ste plaats van de 67 finishende seniors. Dik tevreden want er stond snel volk aan de start en had het vooraf niet verwacht. Ik hou er ook een veel beter gevoel aan over dan vorige week vrijdag in Oostmalle.

Voor de statistieken:
tijd: 1u04min06
HR: 168
afstand: 375m - 20 km - 5 km

Geen opmerkingen: