woensdag 27 februari 2008

26 februari 2008

Op 4 februari had ik een kleine planning opgemaakt, namelijk om eind februari zo'n 12 à 14 kilometer te lopen, met liefst twee hellingen erbij.

26 februari kan beschouwd worden als eind februari. Gisteren niet gelopen, want ik voelde dat de vermoedheid nog niet volledig uit de benen was verdwenen. Mijn lichaam moet blijkbaar nog wennen aan mijn ritme. Ik wou zo'n 10 kilometer lopen, namelijk naar Brecht en terug. Ik zou dan twee hellingen hebben, maar zo'n 10 km. De Kampweg was even een psychologische dobber, zo'n 5 kilometer rechtdoor om dan te eindigen met een brug. Aan de andere kant van de autosnelweg had ik totaal geen zin om datzelfde stuk terug te nemen, de oplossing die in me opkwam, was om via Loenhout te finishen. 

Geen idee van de tijd, maar dat zou toch zeker meer dan 13 kilometer opleveren, zouden mijn benen en mijn conditie dat wel houden? Dat zullen we dan maar zien, zei ik hardop. Het ging niet slecht, de hartslag ging wat ophoog, maar dat is op zich geen ramp. De Brechtseweg en het Neerven zijn ook best lange stukken, vooraleer je dan nog eens van Loenhout in 't Kantoor aankomt, heb je ook weer een tijdje gelopen. Echter daar gebeurde hetgeen ik eigenlijk al langer had verwacht, mijn benen. Mijn rechterkuit liet zich al veel vroeger voelen, maar nu ging ook het linkeronderbeen tegenstribbelen. Dat laatste steek ik wel op het schuine fietspad aldaar. Het werd een marteling, maar toch steeds in het ritme gebleven zodat je de pijn op den duur niet meer voelt.

Ik had anderhalfuur toen ik in de kasseibaan van Wuustwezel aankwam. Hopelijk zijn dat toch wel 15 km, zo'n 10 km/u gemiddeld. Ik wou het graag weten en na het eten en douchen heb ik de proef op de som genomen, blijkt dat het een dikke 16 kilometer is. Ikke dubbel content, anderhalf uur kunnen lopen en dan nog eens 16 kilometers hebben afgelegd! Nu maar hopen dat de benen zich morgen niet te hard laten voelen, al vrees ik het ergste...

Voor de statistieken:
tijd: 1u30min06
HR: 147
afstand: 16 km

Een algemene opmerking over deze blog, gelieve het gezever over mezelf niet altijd serieus te nemen, een beetje zelfspot, ironie en sarcasme zijn me niet vreemd. Het enige dat steeds heel dicht (dus knal erop) bij de waarheid aanleunt, zijn de zaken over derden en de statistieken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Bart ,

Goe bezig! veel beter als ikke tegenwoordig, ik geraak mar nie uit mijn winterslaap. Ik denk da gij de de FAT-kopman zult worden tijdens 10miles.

Groeten
Koen

Bart Cannondale zei

Koen

Ik zou dat wel willen, maar als je mijn snelheid bekijkt is er nog heel veel werk aan de winkel.

Voor die dag ben ik echter al opgekocht door mijnen baas, die geeft geld en een uitrusting, tis wel met pijn in het hart, maar een extra reden voor jullie, jij, Geert en Maarten (op zijn minst) om stevig uit te pakken tijdens de 10 Miles! Vanavond die loopschoenen aan Koen!

B.