zondag 10 februari 2008

10 februari 2008

Jihaa, de tweede keer op een weekend dat ik sport! Dat is de eerste keer dit jaar, dus daarover al tevreden dat het gelukt is.

Vandaag stond de TT van Berkenbeek, Wuustwezel op het programma. Had deze week nog eens afgesproken met een 14-jarige bikkel van het WAC-team, een neef. Na de zonnige dagen had ik er echt wel zin in, afwachten hoe mijn benen gingen reageren na de dubbele training van gisteren. In het begin voelde ze nog goed aan. Na zo'n 30 km TT begon het echter te wegen. Het was zowat de eerste TT van het winterseizoen die op het programma stond en dat is toch nog iets anders dan rond de kerktoren even gaan MTB'en. Veel meer interval en mijn fietsgenoot kon steeds goed volgen. 

Als het wat zwaarder werd, kon ik hem op achterstand rijden. Zo ook gelukkig in de laatste kilometers. Op een klein stukje asfalt had ik in de gaten dat hij dicht was gekomen, dus in de laatste off-road stuk moest het verschil gemaakt worden. Hier zat gelukkig een zompiger stuk in zodat de tactiek werkte. Op de laatste 2 kilometer op de weg kon ik mijn voorsprong nog wat uitbouwen. Tevreden, maar ja, hij is 14 jaar en ik bijna het dubbele. Nog veel werk aan de winkel voor mij. Ik denk dat ik hem eens ga meenemen in de zomer naar de Brachtse Bikers, zijn we met twee Anthonissen op de rest zeer te doen :-)

Voor de statistieken:
tijd: 2u25
HR: 151 
afstand: 52,8 km

Geen opmerkingen: