woensdag 18 maart 2009

Testloop

In Geel ging het lopen me niet af. Nadien heb ik niet zoveel meer gelopen, maar vandaag zag ik nog een gaatje.

Volgens mij was het in Geel vooral te doen om de snelheid, en vandaag heb ik dat ook op training ervaren. Na de opwarming het tempo stevig opgedreven naar 160 à 170 bpm. Sloeg dat tegen, benen die niet meewillen, hart dat de hoogte in gaat en opkomende steken. Hijgend en puffend dit dan toch een kwartier kunnen volhouden om dan 5 minuutjes te bekomen.

Daarna nog eens doortrekken en wonder bij wonder, dat ging wel beter, geen last meer van de kwaaltjes van daarnet. We zullen dit maar als positief beschouwen zeker.

Nog maar eens een teken dat ik nog serieus wat werk heb om de 10 Miles in mijn vooropgestelde 1u20 te lopen. Nu de loopbeentjes laten rusten en morgen en/of vrijdag misschien de fietsbeentjes nog eens onder spanning zetten. Toch handig zo twee paar...

Voor de statistieken:
tijd: 35min48
HR: 160
afstand: 7,2 km

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zo werkt het niet denk ik, Bart.

Hoge hartslagen=verzuring

Bart Cannondale zei

Ik ken niet veel van trainingen, maar ik voel wel wat ik voel. Ik wou gewoon eens weten of ik op training ook hetgeen voelde als tijdens een wedstrijd en mijn vermoeden werd alleen maar bevestigd, dat ik wat ik moest weten, niet of het trainingstechnisch in orde is.