zondag 8 maart 2009

8 maart 2009

Voilà, de echte kop is er af. Vandaag stond de winterduatlon van Geel-Bel op het programma. Samen met Maarten Raket en Koen VD naar ginder afgezakt. Wij deden met de brave mannen mee, KaVee ging voor het grote geld.

Onderweg nog een berichtje naar Turbo Benny gestuurd waardoor deze ook het definitieve startschot kreeg om aan te zetten. Even zag het er niet goed uit, wij met drie waren niet vooraf ingeschreven en alles was blijkbaar uitverkocht.

Of we wat konden wachten en een nummer van een forfaitgever wilden gebruiken? Natuurlijk, ik had geen 3,5 uur in de auto gezeten om terug te draaien (ik was aan zee en had gisteren tijdens het studeren zo'n 1000 man op het strand zien passeren tijdens de TT van Koksijde/Oostduinkerke). Benny was reeds voorbeeldig ingeschreven.

Een opwarming zat er niet echt in en ook een parcoursverkenning was geen optie. Daar ik toch nooit voor een eerste plaats ga, was het nog geen ramp. Wat ging het vandaag geven? Al een paar weken op de duur aan het trainen en vandaag alles er in zo'n 1,5uur er uit persen.

De start van het lopen ging goed, de eerste 5 minuten. Ik zag Koen voor me lopen en wou de kloof dichten. Toen ik net bij hem was gekomen, gaf hij wat gas en ik was hem kwijt. Dan maar den Benny viseren. Echter ik kwam niet veel dichter en mijn tempo begon te zakken... De tweede toer was er eigenlijk één teveel. Al valt het verval in tijd blijkbaar nog mee. Een halve minuut, maar wel een wissel extra.

Dan op de fiets. Ik merkte al gelijk dat ik niet over de kracht beschik die ik gewoon ben (het gaat nog afzien worden bij de Brachtse Bikers in de sprint). Het was een mooi, relatief technisch parcours met een beetje hoogte-verschil. Het was gelukkig lichtlopend en vandaag vond ik dat niet zo erg. Ik hoop dat mijn fietsbenen snel terug komen, want dit s*ckt big time.

Bij het ingaan van de tweede ronde krijg ik Benny in het vizier! Haha, leuk! We kunnen terug opnieuw beginnen. Ik zit redelijk snel in zijn wiel en bij een tempo-versnelling moet hij passen. Bij mij scheelt het ook niet veel, tempo rijden gaat nog, maar trap wel op mijn adem. Koen VD (die eigenlijk een rustige TT aan het rijden is) wordt niet veel later door mij gegrepen.

Euforie alom, ik rijd momenteel in tweede FAT-positie. In de derde ronde probeer ik het tempo nog wat strak te houden om niet kapot aan het lopen te beginnen. En dan gebeurt het natuurlijk weer, de tweede overgang is er meestal teveel aan. Ik loop met slechte benen rond en kom haast niet vooruit. Zelfs aanpikken bij Benny lukt niet (al is deze laatste redelijk dood aant gaan). Ik kijk achterom en zie Koen nog niet opdagen. Dan maar voorlaatste FATter, mijn plaatske eigenlijk.

Ik word nog maar eens op mijn plaats gezet en ga morgen toch eens bij mijn ouders nog eens vragen waarom ze mij geen talent hebben gegeven!!!

Leuke wedstrijd en normaalgezien ben ik er volgend jaar weer bij!

Voor de statistieken:
tijd: 18'06 + 53'17 + 9'45
HR: 175
afstand: 4-24-2
plaats: 79 van de 162

Geen opmerkingen: