zondag 30 november 2008

30 november 2008

De veldrit is traditiegetrouw de laatste Achtkampproef. Mijn ding, normaalgezien. Zeker na de knappe prestatie van vorig jaar. Na de uitstekende veldloop had ik er dan ook veel vertrouwen in dat het goed ging komen.

De startpositie is heel belangrijk, maar door mijn slechte klassering is het niet evident. In de derde bocht was ik de Raket al voorbij, maar door een slipper van mij werd ik terug gepasseerd. Ik kon zijn tempo echter niet volgen en voelde de snelle start. Het was mogelijk niet de fout van de start, maar die van mezelf. Bijna geen fietskilometers en dan toch denken dat je snel moet starten. Heimelijk moest ik terugdenken aan vorig jaar. Toen was ik met The Gooz een weekje in Zuid-Frankrijk geweest, op stage. Daar had ik op een week tijd een heleboel kilometers in het wiel van deze grote held afgemaald. 

Tja, gewoon uitrijden dan maar... Ik merkte wel dat ik toch nog over iet of wa techniek beschik, de klimmetjes kon ik nog opfietsen, daar waar anderen snel te voet stonden. Aan de hogere boomstammen waagde ik me wel niet, no-risk Bart zoals een andere BC me eerder dit jaar wel eens durfde pronostikeren.

Uiteindelijk passeer ik de finish op een 31ste stek en wist ik nog net interim-FATter Evert T af te houden... In het eindklassement eindig ik uiteindelijk 71ste van de 89 Achtkampfinishers (vergelijkbaar met vorig jaar, 109 starters).

Voor de statistieken:
tijd: 52 minuten
HR: 166

Geen opmerkingen: