zondag 4 januari 2009

4 januari 2009

Voilà, de eerste prestatie van 2009 is neergezet. De Mosten was dit weekend het strijdtoneel in de laatste twee wedstrijden van de Verstandhouding der Noorderkempen.

Ik nam deel aan de MTB-wedstrijd en had mijn Taurine gisteren al omgebouwd om mee te kunnen doen. Wat een licht fietske, toch leuk om ermee te rijden...

De wedstrijd: de conditie is nog verre van optimaal had ik al ondervonden en wou rustig starten om me niet te overhaasten. Maar na een eerder rustige start vanaf de tweede lijn was ik beter mee dan verwacht en dan mag je niet twijfelen natuurlijk. Door een stuurfout van een collega was ik na de eerste helft aangewezen op achtervolgen, maar we kwamen snel terug bij de koplopers. Op dat moment had ik beter even gekeken naar mijn Polarke, want toen beging ik een fout. Het ging goed, maar ik hing achteraan de kopgroep, opschuiven! heb ik geleerd. Je moet natuurlijk kunnen, en na de achtervolging en het inhaalmoment, was dat net iets teveel van het goeie. Ik werd dan ook uit het wiel gereden (en anders had ik nog wel een ronde of twee kunnen aanklampen schat ik). 

Halverwege stak ik nen zekere ES voorbij, een hele ronde kop gedaan voor dat manneke dat met nen halve MTB reed (ne GF om te beginnen, met vaste voorvork en bovenal nog eens 29ers erin). Nadat ik het reglement thuis heb gelezen, mogen zo'n bikes dus ook meedoen... Die ES kwam er na exact een ronde terug over en had blijkbaar goed kunnen uitrusten (ES had namelijk de MTB-wedstrijd in Strijbeek gewonnen) en was terug weg. Bij het ingaan van de laatste ronde kreeg ik gezelschap. Op dat moment heb ik mij eens in het wiel gezet.

Ofwel was dieje gast toen aan het temporiseren, want in zijn wiel moest ik constant remmen. Omdat de eerste achtervolger nog wat achterstand had, maakte me dat niet zoveel. Bij de trappen aan de visvijver, demareerde ik en kon zo toch nog solo over de meet rijden. Ik wou het risico niet lopen om geklopt te worden in de spurt...

Al bij al dus een goeie prestatie en ben vréé content! Mijn eerste FAT-wedstrijd zit er al op en als Rob en Steve in de zomer niet teveel uitspoken, ben ik alvast op schema om het FAT-eindklassement van 2009 te winnen!

Voor de statistieken:
tijd: 49min17
HR: 180 (ola pola!)

Geen opmerkingen: