zondag 6 januari 2008

6 januari 2007

Vandaag een rondje gereden met de Zandberg. Niets speciaals, ik wou nog wat extra bijdoen, maar de nieuwe pedalen vroegen om aandacht.

Gisteren alles nog gemonteerd, even met gewone kleren en de schoenen getest en dan vandaag tot de vaststelling komen dat het zadel iets te hoog staat. Wegens tijdsgebrek maar doorgereden. Ook de draaiing van de rechterhiel was niet optimaal waardoor ik wel een beetje last ondervind, allemaal te wijten aan mezelf. Wou met een imbus en schroevendraaier vertrekken, maar dat was er natuurlijk niet van gekomen. Via de schoenplaatjes bepaal je de speling en daar had ik me ook nog in vergist. Maar zoals bij elke pedaal, moet je even de tijd nemen om af te stellen.

Het inklikken vraagt wel een beetje gewenning maar doordat je aan twee kanten kan inklikken kan het wel sneller verlopen. Het uitdraaien moet iets verder dan bij de Profits. Mogelijk is dat ook te wijten aan de regelbaarheid van de speling, moet ik nog onderzoeken. Het zal wel minder snel gebeuren dat je bij het sprinten uit de pedaal schiet, lijkt mij. Verder had ik niet de indruk dat je een slecht of wazig contact had met het pedaal, dus dat is allemaal positief. Nog even er aan wennen dus...

Voor de statistieken:
tijd: 2u10
HR: 144
afstand: 68 km

Geen opmerkingen: