dinsdag 27 oktober 2009

7 september - 27 oktober

Gezellig druk, gezellig druk, gezellig druk ... of dat is dan maar het uitvlucht voor het niet onderhouden van mijn trainingsblog...

Mijn weken bestonden vooral uit de revalidatie van de rechterknie. Tot eind september was het drie keer kiné in de week, gecombineerd met drie keer aquajoggen. Verder probeerde ik op die dagen ook nog te gaan fitnessen. Als er dan nog ruimte overbleef, werd er een duik genomen in de Wezenberg voor zo'n 1000 meter.

Sinds oktober heb ik toegang gekregen tot de fitness van Nottebohm (de ontsteking was weg) en worden daar allerlei oefeningen voorzien tot versterking van de pezen en spieren. Twee weken geleden (of zoiets) ben ik begonnen op de loopband en mag ik ook daarbuiten een joggingske placeren, meestal gaat Katrien dan mee. Voorlopig zit ik aan 6 minuten lopen, 1 minuut stappen, 6 minuten lopen, 1 minuut stappen, 6 minuten lopen, 1 minuut stappen en 6 minuten lopen.

Ook voor het zwemmen is Katrien mijn vaste trainingspartner en door haar ga ik met plezier zwemmen! Voor het joggen is het eerder omgekeerd...(al ben ik natuurlijk ook heel blij dat ze meegaat). Dadelijk wordt er weer een duik genomen in de Wezenberg, vermoedelijk zo'n 1200 meter waarvan zeker 500 meter aan 90%.

Morgen wordt er gesnowboard (of toch geprobeerd), donderdag is er nog een zwembeurt gepland net voor een avondopleiding ("Valkuilen bij het werken met (onder-)aannemers"). Vrijdag is het weer de beurt aan de revalidatie gevolgd door een fitnessbeurt bij de Jan (zo was het maandag ook).

Zaterdag hoop ik net zoals verleden zaterdag een anderhalf uurtje op de mountainbike te zitten. Zondag volgt dan de verrassingsrit met de Brachtse Bikers.

VoilĂ , geen statistieken deze keer, maar toch een grondige update van de trainingstoestand. De conditie is terug aan het verbeteren, maar er is nog wel een weggeske af te leggen.

Geen opmerkingen: