zondag 28 december 2008

28 december 2008

Om mijn fietsprestaties nog te verbeteren zal ik vanaf 1 januari 2009 beroep doen op een MTB en roadie-trainer. Ik ben immers Brechts kampioen op den asfalt en off-road (er was dit jaar geen kampioenschap, dus mijn titel werd verlengd). Verder was ik nummer twee int Neerven en tweede op het clubkampioenschap van de Brachtse Bikers.

Mijn trainer zal er vooral op toezien dat ik mij niet overtrain, maar wel verstandig te werk ga. Verder zal hij mij begeleiden in de aanloop naar belangrijke data en mijn duurvermogen aanscherpen. 

Vrijdag 2 januari hebben we onze eerste gemeenschappelijke trainig op de MTB. Omdat ik natuurlijk al een beetje voorbereid wil zijn, ging ik vandaag eens een kijkje nemen op ons off-roadtrainingsparcours (ergens langs de E311).

Het lag er goed bij en ik had er echt zin in om enkele rondjes te draaien. Na het vierde rondje, had ik nog wel over voor een vijfde. Zo gedacht, zo gedaan... Het zesde rondje zou er één teveel zijn geweest, dus ben ik maar gestopt na vijf (goed trainer?). Het keren en draaien lukte intussen aardig, de kracht ontbreekt nog wel, maar daar zal in de komende weken en maanden aan gewerkt worden.

Eén keer ging het wel bijna mis. Het resultaat is dat er momenteel een boom ligt te kermen van de pijn. Mijn schouder kwam harder aan dan de boom had verwacht...

Voor de statistieken (Scalpel-time):
tijd: 2u11'31
HR: 158
afstand: 44,6 km

1 opmerking:

Anoniem zei

5 rondes is voldoende voor deze tijd van het jaar. Vrijdag wel 3 rondes extra straftraining voor het pijnigen van de boom...